הקוד האתי של קלינאי התקשורת בישראל, גרסת 2014 (לקריאת הקוד האתי בעבריתבערבית)


עבודתם המקצועית של קלינאי התקשורת מזמנת מצבים המעוררים קונפליקטים ערכיים, ובהם נדרשים קלינאי התקשורת לשקול היטב ערכים מוסריים שונים ולהכריע ביניהם. לפיכך, מוטל על קלינאי התקשורת לטפח ערנות ורגישות ערכית, לפתח ולשכלל כלים ודפוסים אישיים של בחינת דילמות מוסריות והליכים של קבלת החלטות במצבי קונפליקט, ולהיות בקיאים בכללי האתיקה המקצועית.

האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת מחוייבת לקידום השיח האתי וההתנהלות האתית וכן להעלאת המודעות אצל קלינאי התקשורת לכללי האתיקה ולחשיבותם.

מתוך כך הקמנו מערכת תמיכה שתסייע לקלינאי התקשורת ולמטופליהם, תכוון אותם במצבים של דילמות מוסריות, ותפעל כמיטב יכולתה להבטיח שקלינאי התקשורת בישראל ישמרו את כללי האתיקה ואת מערכת הערכים והעקרונות המגדירים את אחריותם ואת התנהלותם הראויה של קלינאי התקשורת בישראל.

ועדת האתיקה, יצרה טופס מקוון באמצעותו ניתן לפנות לועדה ולבקש את חוות דעתה. חברי הועדה: ד"ר נעמה שחר (יו"רית), פרופ' רחל יפעת, ד"ר נילי לוי, מירב אנגל, קמר באדר .
הטופס מיועד לקלינאי תקשורת וכן למטופל/ת של קלינאי/ת תקשורת, או בן/בת משפחה של מטופל/ת אשר יש להם תלונה או בקשה לבדוק התנהלות במישור האתי.

הפניות נבדקות אחת לשבועיים והועדה מתחייבת לספק חוות דעת בתוך שבועיים מקבלת הפניה (עד חודש משליחתה).

במידה והפניה דחופה ע"פ שיקול דעתו/ה של הקלינאי/ת, ונדרשת התייחסות מהירה יותר, יש לפנות למייל הראשי של האגודה ולציין שמילא/ה טופס פניה לועדת אתיקה.

לקריאת הקוד האתי המלא בעבריתבערבית


למילוי הטופס לחצ/י כאן לשליחת מייל למשרד האגודה