הקוד האתי
הקוד האתי של קלינאי התקשורת בישראל, גרסת 2019
עבודתם המקצועית של קלינאי התקשורת מזמנת מצבים המעוררים קונפליקטים ערכיים, ובהם נדרשים קלינאי התקשורת לשקול היטב ערכים מוסריים שונים ולהכריע ביניהם. לפיכך, מוטל על קלינאי התקשורת לטפח ערנות ורגישות ערכית, לפתח ולשכלל כלים ודפוסים אישיים של בחינת דילמות מוסריות והליכים של קבלת החלטות במצבי קונפליקט, ולהיות בקיאים בכללי האתיקה המקצועית.
האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת מחוייבת לקידום השיח האתי וההתנהלות האתית וכן להעלאת המודעות אצל קלינאי התקשורת לכללי האתיקה ולחשיבותם.
מתוך כך הקמנו מערכת תמיכה שתסייע לקלינאי התקשורת ולמטופליהם, תכוון אותם במצבים של דילמות מוסריות, ותפעל כמיטב יכולתה להבטיח שקלינאי התקשורת בישראל ישמרו את כללי האתיקה ואת מערכת הערכים והעקרונות המגדירים את אחריותם ואת התנהלותם הראויה של קלינאי התקשורת בישראל.
ועדת האתיקה, יצרה טופס מקוון באמצעותו ניתן לפנות לועדה ולבקש את חוות דעתה.
חברי הועדה: לירן אהרון – יו”ר, ד”ר אריאלה נחמני, מירב אנגל, ג’ודי בליינדר, דבי קסטל, מימי גרסטנפלד, פרופ’ רחלי ניסנהולץ – גנות – יועצת לועדה.
הטופס מיועד לקלינאי תקשורת וכן למטופל/ת של קלינאי/ת תקשורת, או בן/בת משפחה של מטופל/ת אשר יש להם תלונה או בקשה לבדוק התנהלות במישור האתי.
הפניות נבדקות אחת לשבועיים והועדה עושה ככל יכולתה לספק חוות דעת בתוך שבועיים מקבלת הפניה (עד חודש משליחתה).
במידה והפניה דחופה ע”פ שיקול דעתו/ה של הקלינאי/ת, ונדרשת התייחסות מהירה יותר, יש לפנות למייל הראשי של הועדה ולציין שמילא/ה טופס פניה לועדת אתיקה.