מהו גמגום, מתי הוא מתבטא, אלו גורמים משפיעים על הגמגום? אלו גישות קיימות בגילאים השונים ואיזה מענה הן יכולות לתת להתמודדויות שנוצרות עם הגמגום?
כאשר החשש מדיבור מאוד גבוה, טכניקות דיבור לא תמיד מספיקות ולכן יש צורך בתהליך של שינוי עמדות ותפיסות על הגמגום על מנת להשתחרר מהפחד מגמגום' להוריד את הרתיעה והתסכול' וכך להעיז לדבר ולהשתמש בהצלחה בטכניקות תקשורת ודיבור קיימות, המסייעות לשטף.
דבורה טוביאנה, קלינאית תקשורת M.A
עוסקת בתחומי גמגום, קול, היגוי ותפקודי פה.
איך נבטיח שהילדים שלנו יגיעו מוכנים לכיתה א' ומהן הדרכים שלנו כהורים לעזור להם?
ההרצאה תיתן כלים להבין האם הילדים שלכם מוכנים לקריאה וכתיבה בכיתה א’, כיצד ניתן לקדם ולחזק אותם, ומה כדאי לעשות כשמתעוררים קשיים.
צליל דבורסקי, קלינאית תקשורת MA, מדריכה מוסמכת.
עוסקת באבחון וטיפול בילדים עם קשיי שפה-למידה וקשיים ברכישת הקריאה והכתיבה במשרד החינוך ובקליניקה פרטית, וכן בהדרכה של צוותי חינוך בתחום זה. בעלת הערכה הדיגיטלית להכנה לכיתה א ״על הא ודא״.
האם חשיבה חיובית בהקשר של תפיסות זקנה מובילה למדדי בריאות יותר מוצלחים ולתהליך שיקומי יותר מוצלח?
בהרצאה תיחשפו לתוכן חדשני מעולם הגרונטולוגיה (חקר ההזדקנות) ולמידע שישנה לכם את התפיסה על המדיה, תהליכי חשיבה, בריאות ושיקום.
אסיל מנסור, קלינאית תקשורת, דוקטורנטית במחלקה למדעי הבריאות והחברה בבר אילן, מנהלת את השירות לקלינאות תקשורת במרכז רפואי גריאטרי דורות. חברת הוועד המנהל של האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת.
בעת המעבר של תינוקות מאכילת מזון נוזלי לאכילת מזון משלים (טחון ומוצק) חלים שינויים רבים.
בהרצאה נדון בשינויים המתרחשים בשלב זה, תוך דגש על התפתחות מיומנויות האכילה.
השימוש בשקיות מזון למציצה נפוץ מאד בשנים האחרונות, נציג את ההשפעות האפשריות תוך התייחסות להיבטים התפתחותיים, לקשיי אכילה ולדרכים בהם ניתן לעודד התפתחות מיומנויות אכילה תקינות בגיל הרך.
דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת, M.A בחינוך מיוחד, מדריכה מוסמכת, בעלת קליניקה פרטית. עוסקת בהערכה וטיפול בקשיי אכילה והאכלה בקרב תינוקות, פעוטות וילדים בהתפתחות תקינה ועם לקויות התפתחותיות. חברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת.
דנה לוין, קלינאית תקשורת, עובדת במעון יום שיקומי ובמרפאת אכילה לגיל הרך במרכז הרפואי איכילוב. עוסקת בהערכה וטיפול בקשיי אכילה ובליעה בקרב ילדים.
מיטל חסלר, קלינאית תקשורת, מדריכה מוסמכת, עובדת במחלקת פגים וטיפול נמרץ ילודים במרכז הרפואי שיבא, וראש סקטור בארגון "אדם". עוסקת בהערכה וטיפול בקשיים בתחומי התקשורת, המשחק, השפה, הדיבור, האכילה והבליעה אצל פגים, תינוקות ופעוטות.
פרסומי אגודת קלינאי התקשורת האמריקאית (ASHA) הכוללים מידע מעודכן, של שלבי התפתחות מלידה עד גיל 5 בתחום התקשורת, שמיעה, דיבור והתפתחות שפה, אכילה ובליעה המיועדים למשפחות ולמטפלים כדי לעקוב אחר ההתפתחות של ילדיהם.
החומר מוגש בפורמט PDF, באנגלית.
האם הילד שלכם רכש את המיומנויות המפורטות?! אם לא, זהו דגל אדום
פרוייקט משותף עם העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו
כותרת הסרטון | מה בסרטון | שם המרצה | מקום עבודה |
מה זה תת"ח? (בערבית) | מה זה תקשורת? שפה? דיבור? מה זה תת"ח? | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
מי הם משתמשי התת"ח? (בערבית) | מי היא האוכלוסיה שמשתמשת בתת"ח | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
הרציונל מאחורי שימוש בתת"ח (בערבית) | למה תת"ח? מה הרציונל שעומד מאחורי השימוש בתת"ח? התייחסות למגילת הזכויות לתקשורת. | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
בחירת אמצעי תת"ח (בערבית) | איך בוחרים אמצעי תת"ח (אבחון מקיף ורמות טכנולוגיה) | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
הארות על עולם התת"ח (בערבית) | מימון, מיתוסים ותת"ח כגישת חיים | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
סרטון מסכם (בערבית) | סרטון מסכם את כל הסרטונים למעלה עם יותר הדגמות! | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
10 הדברות לשותף תקשורת יעיל (בערבית) | חשיבות שותפי התקשורת בתת"ח | סמאח עיד, קלינאית תקשורת | בית ספר אלמנאר ליכולות מיוחדות |
הסרטון מתאר את אוצר המילים בלוחות התקשורת שנבנו במטרה להנגיש את השימוש של השפה בזמן משחק במתקנים בחצר בית הספר לתלמידים עם קשיים משמעותיים ביכולת הדיבור. כיום פזורים ברחבי הארץ לוחות תקשורת רבים כחלק מהנגשת השפה לאנשים עם צרכי תקשורת מיוחדים | צוות קלינאי תקשורת בית ספר מיוחד לחינוך "פסיפס" במודיעין. | ||
סרטון שהוכן על ידי עמותת אייזק ישראל, העמותה הישראלית לתקשורת תומכת. בסרטון יש הסבר על תת"ח. ההסבר מומחש באנימציה | עמותת אייזק ישראל לתקשורת תומכת וחליפית |
כותרת הסרטון | מה בסרטון | מרצה |
הגברת המודעות לסכנות החשיפה לרעש | חשיפה למעבדת המחקר העוסקת בחקר נזקי רעש והתאמת מיגון לרעש סביבתי. התועלת לציבור - העלאת המודעות לסכנה מחשיפה לרעש בהיעדר מיגון מתאים והחשיבות של שימוש באביזרי מיגון לרעש. | ד"ר ניר פינק הינו מרצה בכיר במחלקה להפרעות בתקשורת באוניברסיטת אריאל ועומד בראש המעבדה למחקרי אקוסטיקה ורעש ע"ש לורנט לוי |
כדאי לדעת - ירידה בשמיעה אצל ילדים | אביטל טראו מרגלית, קלינאית תקשורת | |
כדאי לדעת - שיבושי דיבור והגייה אצל ילדים | הדיבור וההגייה הן יכולות התפתחותיות; מהו סדר הרכישה של צלילי הדיבור; מה עושים במקרה של שיבושי דיבור. | פרופסור מיכל איכט, קלינאית תקשורת, ראש המחלקה להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת אריאל |
הפרעות קול בגיל המבוגר | הסבר על השינויים החלים בקול בזיקנה בריאה, מתי יש לפנות לאבחון וטיפול, דרכים לשמירה על הקול. | ד"ר מיכל בירן, מור ספי ומיכל מועלם - קלינאיות תקשורת. המחלקה להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת אריאל |
עיצוב ובניה גאו מדיה סוכנות דיגיטל