ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להציג את עצמו, בפני הבאים לקבל הדרכה, באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, התמחויותיו, תפקידיו ותאריו.
א. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לבטא ביושר לב את עמדתו המקצועית בפני המודרכים, בדרך המכבדת גם עמדות מקצועיות שונות משלו.
על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לשתף את המודרכים על ידו בידע ובניסיון שרכש, ולהקנות להם את הידע שברשותו בבירור ובדיוק ככל האפשר, כדי שיוכלו להשתמש בו נכון ולהיטיב עם מטופליהם.
על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להכיר בגבולות הידע והניסיון שברשותו, ובמידת הצורך להפנות את המודרכים על ידו לקבל ייעוץ והדרכה נוספים מקלינאי תקשורת בכיר או מומחה יותר או מאיש מקצוע אחר.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להעריך את הישגיהם של מודרכיו, ולתאר להם את מצבם לאשורו במקצועיות ובדרך ארץ.
א. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להיות אחראי על איכות ההדרכה שלו ועל תוצאותיה, ולדווח לגורמים הרלוונטיים על כשל או אי הצלחה במתן ההדרכה.
ג. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לוודא כמיטב יכולתו ובדרכים המקובלות, שמודרכיו בקיאים ומיומנים בחומרים שלימד, בטרם יאשר את כשירותם לטפל באחרים.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לטפח ולפתח את כישוריו המקצועיים והטיפוליים ולהתעדכן במידע חדש ובשיטות אבחון וטיפול חדשות, בכל שנות עבודתו, ולהביא אל ההדרכה ניסיון מקצועי, שיבטא מומחיות, ידע מעמיק ונרחב ומיומנות מקצועית.
על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לשמור על פרטיותם ועל כבודם של המודרכים, ולא לחשוף מידע שהתקבל עליהם במסגרת ההדרכה בפני מודרכים אחרים, עמיתים או אנשים זרים.
ג. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להימנע מלהעביר ביקורת על מודרכיו בפני מטופלים או בפני מודרכים אחרים.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להימנע במסגרת פעילות ההדרכה, מאפליה בגין גזע, דת, לאום, מגדר, גיל, השתייכות פוליטית, העדפה מינית, מעמד חברתי, מוגבלות נפשית או פיזית וכיוצא באלה.
א. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לגבש עמדה לגבי כישוריהם ויכולותיהם של המודרכים על ידו, ולתאר נאמנה, בעל פה או בכתב את עמדתו זו, ללא משוא פנים או העדפה.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להימנע מקיום יחסים אישיים מיניים או רומנטיים עם המודרכים על ידו, כל עוד הוא מדריכם.