ב. על קלינאי התקשורת לטפח ולפתח את כישוריו המקצועיים והטיפוליים ולהתעדכן במידע חדש ובשיטות אבחון וטיפול חדשות, בכל שנות עבודתו, כדי לספק שירות מקצועי מיטבי.
א. על קלינאי התקשורת לספק שירות מקצועי במקום עבודתו. שירות זה ישקף מומחיות, ידע מקצועי מעמיק ונרחב ומיומנות מקצועית.
ד. על קלינאי התקשורת להציג את עצמו בפני מעסיקיו ובפני מקבלי השירות במקום עבודתו, באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, התמחויותיו, תפקידיו ותאריו.
ג. על קלינאי התקשורת לדווח לגורמים המוסמכים על מצבים שבהם המטופל נמצא בסכנה או אם יש חשש שהוא נפל קרבן לניצול או להתעללות.
על קלינאי התקשורת לסייע בחלוקה הוגנת של משאבים טיפוליים, וכן לפעול לתיקון חלוקת משאבים שאינה צודקת במקום עבודתו.
ב. על קלינאי התקשורת לדווח לגורמים מוסמכים במקום עבודתו או למעסיקיו על כשל טיפולי או על כשל אחר, על פי ההוראות הנדרשות בחוק, בתקנות ובנהלים.
ג. על קלינאי התקשורת להכיר במגבלות הידע שלו, ולהימנע מהצגת עמדה מקצועית במקום עבודתו ובפני מעסיקיו, כשאין בידו הידע הנדרש.
ב. על קלינאי התקשורת להימנע מלשנות את עמדתו המקצועית בגלל לחצים ואינטרסים שאינם מתבססים על החלטות מקצועיות.
א. על קלינאי התקשורת לדווח למקום עבודתו ולמעסיקיו, ולהימנע מטיפול אם יכולתו המקצועית נפגעה חמורות, מסיבות רפואיות, אישיות או
א. על קלינאי התקשורת לסייע למטופל כמיטב יכולתו לקבל את הטיפול הטוב ביותר. אם הוא מכיר מקום אחר שיעניק טיפול טוב יותר או מתאים יותר למטופל, עליו ליידע את המטופל על אפשרות זו ולהפנותו לגוף מטפל אחר, בתיאום עם מקום עבודתו ועם מעסיקיו.
ג. על קלינאי התקשורת להכיר בגבולות הידע והניסיון שברשותו, ולפנות לקבלת ייעוץ והדרכה במידת הצורך, כדי לספק את השירות המקצועי ביותר.
על קלינאי התקשורת להגן על פרטיות המטופל, על החיסיון הרפואי ועל הסודיות הרפואית, בהתאם לחוק ובהתאם לנוהלי מקום העבודה.
א. על קלינאי התקשורת לגבש עמדה מקצועית עצמאית, על סמך הידע והניסיון שרכש, ולבטא עמדה זו בבירור ובמהימנות, הן בכתב הן בעל פה, מקום עבודתו, בפני מעסיקיו ובכל פורום אחר.
על קלינאי התקשורת לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי הצוות המקצועי והמנהלי במקום עבודתו, כדי לספק את השירות המקצועי והיעיל ביותר ולהיטיב עם המטופל.
על קלינאי התקשורת להימנע מגרימת נזק למקום עבודתו ולמעסיקיו, אך בה בעת לשמור על היושרה המקצועית ועל טובתו של המטופל.
ב. על קלינאי התקשורת להימנע במידת האפשר מניגוד אינטרסים בין טובת המטופל ובין טובת מקום העבודה, ולעשות את המיטב לגשר ביניהם. במצב של ניגוד אינטרסים בלתי נמנע, על קלינאי התקשורת לתת משקל משמעותי ומכריע לאינטרס של המטופל, וליידע את מקום עבודתו ואת מעסיקיו.
ה. קלינאי התקשורת יציג עצמו כ”קלינאי תקשורת” ויספק שירותים קליניים ושיקומיים במקום העבודה, רק אם ברשותו תעודת הכרה במעמד המקצועי.