א. על קלינאי התקשורת לגבש עמדה מקצועית עצמאית, על סמך הידע והניסיון שרכש, ולבטא עמדה זו בבירור ובמהימנות, הן בכתב הן בעל פה, מקום עבודתו, בפני מעסיקיו ובכל פורום אחר.
א. על קלינאי התקשורת להציג את עצמו בפני מקבל השרות באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, תפקידיו ותאריו. נסיבות כאלו עלולות להתגבש, בין היתר, עקב השפעת אלכוהול, סמים, חומרים ממכרים, חומרים משני מצב תודעה וכדומה.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להציג את עצמו, בפני הבאים לקבל הדרכה, באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, התמחויותיו, תפקידיו ותאריו.
ב. על קלינאי התקשורת להימנע מלשנות את עמדתו המקצועית בגלל לחצים ואינטרסים שאינם מתבססים על החלטות מקצועיות.
א. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לבטא ביושר לב את עמדתו המקצועית בפני המודרכים, בדרך המכבדת גם עמדות מקצועיות שונות משלו.
א. על קלינאי התקשורת להציג את עצמו בפני עמיתים ואנשי מקצוע אחרים באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, התמחויותיו, תפקידיו ותאריו.
ג. על קלינאי התקשורת לנהוג בשקיפות. בכל מקרה של תקלה, טעות או אי הבנה בתהליך הטיפול ראוי ליידע את המטופל על כך.
ה. קלינאי התקשורת יציג עצמו כ”קלינאי תקשורת” ויספק שירותים קליניים ושיקומיים במקום העבודה, רק אם ברשותו תעודת הכרה במעמד המקצועי.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה להימנע במסגרת פעילות ההדרכה, מאפליה בגין גזע, דת, לאום, מגדר, גיל, השתייכות פוליטית, העדפה מינית, מעמד חברתי, מוגבלות נפשית או פיזית וכיוצא באלה.
ד. על קלינאי התקשורת להציג את עצמו בפני מעסיקיו ובפני מקבלי השירות במקום עבודתו, באופן שיתאר נאמנה את מקצועו, התמחויותיו, תפקידיו ותאריו.
ג. על קלינאי התקשורת העוסק במחקר להיות מודע לאינטרסים ולשיקולים זרים העלולים להשפיע על המחקר, ולמנוע זאת.
א. על קלינאי התקשורת העוסק במחקר לכבד את תרומתם ואת קניינם הרוחני של חוקרים והוגים אחרים, ולדייק בחלקם ובתרומתם של אנשים נוספים שהשתתפו במחקר ותרמו לו או לפרסומו.
ב. על קלינאי התקשורת לספק למטופל ולבני משפחתו מידע אמין ומדויק ככל האפשר בנוגע למצבו, לטיפול המוצע, לסיכויי ההצלחה, לסיכונים ולסבל אפשרי ולפרוגנוזה של המטופל.
ג. קלינאי תקשורת העוסק במחקר יפעל בהתאם לעקרונות המקובלים בקהילה הבין לאומית, בהתאם לכללים ולנהלים הנוהגים במחקר בישראל ובהתאם לכללים שהציבו ועדות האתיקה במחקר.
א. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לגבש עמדה לגבי כישוריהם ויכולותיהם של המודרכים על ידו, ולתאר נאמנה, בעל פה או בכתב את עמדתו זו, ללא משוא פנים או העדפה.
ג. על קלינאי התקשורת להכיר במגבלות הידע שלו, ולהימנע מהצגת עמדה מקצועית במקום עבודתו ובפני מעסיקיו, כשאין בידו הידע הנדרש.