על קלינאי התקשורת לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי הצוות המקצועי והמנהלי במקום עבודתו, כדי לספק את השירות המקצועי והיעיל ביותר ולהיטיב עם המטופל.
א. על קלינאי התקשורת לעבוד במידת הצורך בשיתוף פעולה עם בני המשפחה של המטופל מתוך הכרה, בהתאם לגישה הטיפולית, בחשיבותם, בתרומתם ובמשמעותם להצלחת התהליך והרצף הטיפולי עם המטופל.
ב. על קלינאי התקשורת לסייע למטופל כמיטב יכולתו לקבל את הטיפול הטוב ביותר, גם כשמשמעות הדבר להפנותו למטפל אחר.
על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לשתף את המודרכים על ידו בידע ובניסיון שרכש, ולהקנות להם את הידע שברשותו בבירור ובדיוק ככל האפשר, כדי שיוכלו להשתמש בו נכון ולהיטיב עם מטופליהם.
ב. על קלינאי התקשורת העוסק בהדרכה לטפח ולפתח את כישוריו המקצועיים והטיפוליים ולהתעדכן במידע חדש ובשיטות אבחון וטיפול חדשות, בכל שנות עבודתו, ולהביא אל ההדרכה ניסיון מקצועי, שיבטא מומחיות, ידע מעמיק ונרחב ומיומנות מקצועית.
על קלינאי התקשורת להימנע מגרימת נזק למקום עבודתו ולמעסיקיו, אך בה בעת לשמור על היושרה המקצועית ועל טובתו של המטופל.