ב. על קלינאי התקשורת לשתף פעולה ולנהל שיג ושיח עם עמיתים במקום העבודה, כדי לקבוע עקרונות, לגבש נהלים לחלוקה צודקת והוגנת של המשאבים עבור כלל המטופלים.
ג. על קלינאי התקשורת להכיר בגבולות הידע והניסיון שברשותו, ולפנות לקבלת ייעוץ והדרכה במידת הצורך, כדי לספק את השירות המקצועי ביותר.
א. על קלינאי התקשורת לספק שירות מקצועי במקום עבודתו. שירות זה ישקף מומחיות, ידע מקצועי מעמיק ונרחב ומיומנות מקצועית.
א. על קלינאי התקשורת למסור מידע מדויק ומהימן למטפלים עמיתים קלינאי תקשורת או אנשי מקצוע אחרים בנוגע למטופל משותף, או בנוגע למטופל שטיפלו בו בעבר בכפוף לעיקרון של חיסיון רפואי.
ה. על קלינאי התקשורת להימנע ככל יכולתו מניגוד אינטרסים. במצב בלתי נמנע של ניגוד אינטרסים, על קלינאי התקשורת לתת משקל משמעותי ומכריע לאינטרס של המטופל.
א. על קלינאי התקשורת לסייע למטופל כמיטב יכולתו לקבל את הטיפול הטוב ביותר. אם הוא מכיר מקום אחר שיעניק טיפול טוב יותר או מתאים יותר למטופל, עליו ליידע את המטופל על אפשרות זו ולהפנותו לגוף מטפל אחר, בתיאום עם מקום עבודתו ועם מעסיקיו.
ב. על קלינאי התקשורת לטפח ולפתח את כישוריו המקצועיים והטיפוליים ולהתעדכן במידע חדש ובשיטות אבחון וטיפול חדשות, בכל שנות עבודתו, כדי לספק שירות מקצועי מיטבי.